Datum/Tijd
05/04/2024
15:30 - 17:30
Locatie
Joseph Haydnlaan
Joseph Haydnlaan 2a
Utrecht
Exclusief georganiseerd door en voor LTN bieden wij jullie de volgende workshop aan:
Peerfeedback en schrijfvaardigheid: hoe een instructie van 20 minuten studenten aanzet om in dialoog te gaan over hogereordeaspecten van een tekst
Als studenten peer-feedback op schrijfproducten van medestudenten geven, richten zij zich vaak vooral op lagereordeaspecten van een tekst: een dt-foutje hier, een vergeten werkwoord daar. We hebben liever dat zij over de meer betekenisvolle hogereordeaspecten praten: hoe zit het met de rode draad in een tekst? Hoe is de tekst opgebouwd? Jochem Aben, Renske Bouwer, Griet Coupé en Joy de Jong ontwikkelden en testten een instructie van 20 minuten die studenten aanzet om in gesprek te gaan over hogereordeaspecten. Tijdens de bijeenkomst op vrijdag 5 april 2024 gaan zij vanaf 15.30 uur met u in gesprek over hoe die instructie in de praktijk gebracht kan worden op middelbare scholen en in het hoger onderwijs, en over wat de focus op dialogische peer-feedbackgesprekken kan betekenen voor onderwijsbeleid.
Vanaf 15.00 uur ben je al van harte welkom en na de bijeenkomst is er ruimte voor een gezellige nabespreking (niet verplicht!).
Deze LTN EXCLUSIEF! Is geschikt voor docenten taal/Nederlands in het po, (s)vo, mbo en hbo.
Reserveringen
Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.